Piotrowski - Piętno

Podczas, gdy wszyscy zaczytywali się w przygodach Igora Brudnego, ja stwierdziłam, że to jeszcze nie czas. Nie chciałam ulegać powszechnej modzie - a jak jeszcze usłyszałam, że to bestseler, to... stwierdziłam, że absolutnie to nie moja bajka.
Nie wiem, co mnie przekonało i wreszcie postanowiłam zapoznać się z twórczością autora. Książkę przeczytałam w wersji audio - czytał Marcin Hycnar.

Igor Brudny to twardy glina z zasadami. Nikt nie wie o jego przeszłości, nikt też nie jest w stanie przebić się przez jego pozę - faceta niedostępnego. Pewnej nocy dowiaduje się, że w Zielonej Górze ktoś bardzo podobny do niego zamordował dwóch mężczyzn, a ich wnętrzności rozwłóczył po mieście. Czy to dopiero początek morderstw w lubuskim? Kto morduje i najważniejsze, dlaczego? I czy dowiemy się czegoś więcej o przeszłości komisarza ze stołecznej policji?

Fabuła i styl
Książkę czyta sie jednym tchem. Mimo tego, że akcja nie zawsze gna na łeb na szyję, to jednak główny bohater jest na tyle intrygujący, że można wciągnąć się w twardy i brutalny świat. Rozdziały są niedługie, a każdy kończy się tak, że trzeba czytać dalej.
Nie byłabym jednak sobą, gdybym się nie doczepiła. No to najpierw minusy:
Po pierwsze brutalność. Jest tego tyle, że na początku mnie to intrygowało, potem denerwowało, a na końcu obrzydzało. Ja wiem, morderca seryjny, ja rozumiem, że okrutny, ale... Naprawdę, trzeba aż tak?
Po drugie - przewidywalność. No i trochę niemożliwe zbiegi okoliczności. Przynajmniej niemożliwe dla mnie.
Zwroty, które są trochę za bardzo naciągane, to, że Brudny to taki super-hero, którego nawet postrzał nie jest w stanie zatrzymać w osiągnięciu celu. Zresztą oni wszyscy są niczym ze stali.
To teraz plusy:
Na pewno niesamowicie inteligentne opisy. Nie przesadnie dokładne, a dające do myślenia i pobudzające wyobraźnię.
Dobrze wykreowani bohaterowie. Mimo swojej superowości - to są ludzie, którzy mają swoje słabości, mają też sporo za uszami.
No i po ostatnie - świetne dialogi i brak strachu w poruszaniu trudnych tematów.
To składa się na powieść, którą dobrze się czyta  i chce się sięgnąć po kolejne tomy.

bohaterowie
Igor Brudny - stołeczny komisarz z zasadami. Twardy, nieustępliwy. O trudnej przeszłości, którą pomalutku odkrywamy.
Oksana Szczypenko  ukochana Igora. Nieco naiwna, dużo od niego młodsza - i jakoś nie zapałałam do niej sympatią.
Julia - była partnerka z pracy Brudnego - skrycie w nim zakochana. Twarda babka, która zrobi wszystko dla Igora.
Romuald Czarnecki - inspektor lubuskiej policji. Człowiek nieco starej daty, konsekwentny, mąż jednej żony, ufający swoim współpracownikom.

Jeśli chcecie, aby kryminał was pochłonął mimo kilku niedociągnięć - polecam!

Autor: Przemysław Piotrowski
Tytuł: piętno
Wydawnictwo: czarna owca
Ocena: 4,5
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

recenzje ponownie

Jensen - Rodzina

Pamuk - Biały zamek