Glass - Nie zabierajcie mi dziecka

Po lekturze tej książki mam jedno spostrzeżenie. Powinnam bardziej wierzyć w ludzi i w to, że przy odpowiedniej pracy każdy może się zmienić, bo każdy zasługuje na drugą szansę.

Cathy Glass prowadzi rodzinę zastępczą. Tym razem opowiada nam historię 17-letniej Jade, która jest w siódmym miesiącu ciąży i zostaje pozbawiona dachu nad głową. Wkrótce nastolatka rodzi córeczkę i musi nauczyć się nią opiekować. Czy poradzi sobie z trudami macierzyństwa? Kiedy pomoc jest pomocą, a kiedy już wykorzystywaniem? Jak nauczyć młodą dziewczynę odpowiedzialności za siebie, ale także za drugiego człowieka?

Fabuła i styl
Cathy Glass w niezwykle delikatny sposób opowiada nam o przywiązaniu do każdego swojego podopiecznego. Jest wyrozumiała, stara się przedstawiać wydarzenia obiektywnie, co nie zawsze jest proste. Pokazuje czytelnikowi fragmenty swojego życia, ale także historię dzieci, którymi się zajmuje. Zawsze uderza mnie fakt, jak bardzo angażuje się w problemy, jak bardzo pragnie je rozwiązać i jak niesamowicie mocno wierzy w to, że jej się uda.
Przyznam szczerze, że nie umiałam polubić Jade, doskonale rozumiem, że zostanie matką w młodym wieku nie jest łatwe, że jej świat wywrócił się do góry nogami, ale nie umiałam dostrzec w niej tego, co dostrzegła autorka. Bo o ile zdawałam sobie sprawę, że wstawanie w nocy i zajmowanie się niemowlakiem w dzień może być męczące, zwłaszcza, kiedy maluch marudzi, to nie byłam w stanie pojąć, jak dziewczyna mogła pić i palić w ciąży, nie pochwalałam odrzucania troski, pomocy, ogromnie mnie to frustrowało i powodowało, że przez 80% książki pragnęłam, żeby malutka córeczka Jade znalazła kochający dom z daleka od swojej mamy.
Na szczęście ta historia, choć wyboista, kończy się dobrze. Choć statystyki są zatrważające. W 2012 roku w Wielkiej Brytanii 40000 niepełnoletnich dziewcząt urodziło dziecko, 60000 zdecydowało się na aborcję. Oczywiście niektóre historie, jak historia Jade kończą się dobrze, lecz niektóre kończą się naprawdę tragicznie, bo niekażda Jade trafi na Cathy,  a niekażde dziecko znajdzie dom.

Autor: Cathy Glass
Tytuł: "Nie zabierajcie mi dziecka"
Wydawnictwo: Muza
Ocena: 5

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

recenzje ponownie

Jensen - Rodzina

Pamuk - Biały zamek